Majlis Pelancaran Aplikasi Cannis - Azwar Syuhada

Sunday 19 August 2018

Majlis Pelancaran Aplikasi Cannis



| MAJLIS PELANCARAN APLIKASI APP CANNIS | NIMPMOS Sdn Bhd secara rasminya telah melancarkan APP CANNIS untuk mewujudkan platform bersepadu dan meggalakkan kemajuan serta pembangunan perniagaan dalam perkhidmatan aplikasi sosial media bertempatkan di Pusat Konvensyen dan Pameran Setia City (SACC), Shah Alam (18/8/2018).

Cannis adalah platform merintis perancangan program, teknologi produk, promosi operasidan visualisasi data. Ia mempunyai hampir 100 jurutera professional dan pasukannya mempunyai keupayaan penyelidikan dan pembangunan yang kuat.

Majlis pembukaan yang cukup menarik, kredit foto dari blogger Sally

Turut hadir Pengerusi Cannis Group iaitu Puteri  Mahkota Duli Yang Maha Mulia, kekanda Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Al-Haj, yang telah membantu beratus-ratys syarikat terkenal dengan pengalaman latihan korporat yang sangat berpengalaman. Naib Pengerusi, Tan Sri Dato Sri Ong Tee Keat menyatakan pertumbuhan pesat pengguna media sosial China, kadar penembusan telah meningkat dengan ketara, dan kebangkitan blockchain telah membatalkan industri semasa dan operasi sosial. Blockchain, kebijaksanaan dan internet adalah antara 3 teknologi yang China perlu perkukuhkan.


"Siaran langsung telah memulakan rangkaian sosialnya pada 2016. Skala siaran langsung dalam talian China hampir 58 billion yuan. Analisa domestik China menjangka industri siaran langsung akan melebihi 100 bilion yuan pada 2018. Hari ini siaran langsung menjadi fenomena sosial, dan produk komersial juga." sambung Naib Pengerusi, Tan Sri Dato Sri Ong Tee Kea.

google
Beliau turut percaya bahawa ekonomi secara langsung, belanja dalam talian, dan blokchain yang dianggap sebagai teknologi baru yang akan menggantikan ekonomi rangkaian semasa, pasti akan merangsang gelombang baru model perniagaan, dan Cannis akan menjadi era baru pengguna internet, aplikasi wajib dalam telefon pintar.




Maka termetarailah sudah majlis tandatangi MOU aplikasi Cannis

Sejak Mac tahun ini, Canis tels memperolehi syarikat-syarikat teknologi berturut-turut termasuk internet, permainan dalam talian, peranti mudah alih, dan perkongsian data yang besar, dan pada masa yang sama, ia telah menjadi rakan kongsi Google, dan meningkatkan kebolehbacaan aplikasi Cannis dan keselamatan sistem.

Ketua Pegawai Eksekutif, Azman Chin turut menyatakan dalam lintas langsung semalam bahawa Cannis adalah platform penyokong peminat dan pengikut pertama di dunia. Kini, tidak perlu lagi memuat turun berbilang aplikasi selagi anda mempunyai Cannis, anda boleh memnuhi semua keperluan peminat hanya dalam satu app sahaja iaitu Cannis.

Beliau turut merujuk kepada falsafah perniagaan Cannis mengenai "u think it, we build it',  membina media sosial dengan fungsi aplikasi yang paling menyeluruh, dan mewujudkan persekitaran ekologi yang paling sesuai untuk perusahaan dan peminat serta mengumpulkan pangkalan data pengguna global bersama-sama. Turut menyatakan bahawa Cannis bukan hanya pentas untuk bakat, cita-cita dan mimpi untuk orang biasa, sistem pembayaran yang dibuat boleh digunakan di 140 negara di seluruh dunia, terutama di Asia Tenggara.


Aplikasi Cannis menggabungkan tujuh fungsi paling popular peranti mudah alih, termasuk siaran langsung dalam talian, e-dagang langsung, permainan dalam talian, video pendek, sosial media, belanja diskaun dan pembayaran digital. Ia membolehkan mengumpul lebih daripada 10 ribu pengguna dalam masa 24 jam.

Banyak usahawan dan profesional dari perusahaan terkenal, syarikat modal teroka, blokchain dan bidang berkaitan rangkaian dari pelbagai negara seperti China, Hong Kong, Indonesia, Kemboja, Korea Selatan, India, Rusia dan lain-lain telah menghadiri persidangan besar pelancaran aplikasi Cannis semalam.





Bukan itu sahaja, terdapat pelbagai booth juga semalam bagi memeriahkan lagi acara pelancaran aplikasi Cannis. Kesemua booth ini, adalah antara yang terlah sertai Cannis. Begitu hebat dan luas empayar aplikasi Cannis sungguhpun ia masih baru kan? Dan rata-rata barangan yang dijual pada harga yang berpatutan, jauh lebih murah jika dibandingkan dengan harga di luar. Ruginya siapa yang tak datang semalam..

google
Kredit foto: Blogger Sally

Dimeriahkan lagi, dengan tetamu utama menghadiri persidangan itu termasuk industri tekonlogi, internet dan industri blockchain, serta pemimpin dari kalangan politik dan perniagaan, persatuan industri yang relevan di China, agensi kerajaan dan organisasi yang berkaitan. Para tetamu utama termasuk pengasas, pengerusi dan kapitalis Aaron Tsai, yang merupakan seorang kapitalis profesional dalm membantu syarikat-syarikat  China untuk menyenaraikan Bursa Saham New York, Nasdaq dan GEM, dan presiden Persatuan Blockchain Korea dan World Blockchain South Pengerusi Persatuan ekonomi dan Perdagangan Hong Kong, Jason H, Guangdong, Pengerusi Foshan Presidium dan Foshan CPPCC Dr. Su Zuyao, pengasas bersama pelukis dan perniagaan Indonesia RObbie Fen Geshu, dan ketua eksekutif CrytoOcean GmbH dan pengasas Yuri, dan Panu Kumar, pengasas bersama Global Blockchain Foundation dari India.

Apa tunggu lagi, muat turun aplikasi Cannis di smartphone anda sekarang. Untuk makluman lanjut berkenaan aplikasi Cannis anda boleh terus layari;

Website: www.cannis.app

4 comments:

  1. jalan2 sini sambil baca blog. btw done follow blog yg cute ni hehehe :)

    https://messarah.blogspot.com/2018/08/movie-review-game-night-uninvited-crush.html

    ReplyDelete
  2. Right here is the perfect webpage for anybody who really wants to
    find out about this topic. You know a whole lot its almost hard to argue wih you (not that
    I really would want to…HaHa). You definitely put a brand new spin on a subject
    that's been written about for a long time. Excellent stuff, just great!

    ReplyDelete
  3. Hello! I know this is kinda off topic nevertheless I'd figured I'd ask.
    Would you bbe interested inn trading links or mabe guest wrriting a blog post or vice-versa?
    My website discusses a lot of the same subiects as yours and I think we could greatly benefit from each other.
    If you happen to be interested feel free to send me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Great blog by the way!

    ReplyDelete
  4. canggih skrng.. macam2 apps ada kan =)

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!