Grand Opening TOKUYA, Arcoris Mont Kiara - Azwar Syuhada

Tuesday 30 January 2018

Grand Opening TOKUYA, Arcoris Mont Kiara

Salam to all readers,

Next week aku dah start kerja, dekat mana aku meneruskan kerjaya biarlah menjadi rahsia buat sementara waktu. Bak kata DCT biarlah rahsia. Seperti biasa, sebelum kita memulakan langkah ke alam pekerjaan kita mestilah shopping! Ada duit mahupun takde duit, apa-apapun kita mesti ada aura shopping. 

Memangdangkan masa aku start belajar hinggalah praktikal aku ditanggung oleh pinjaman mara dan tiada sumber lain, memaksa aku untuk belajar berjimat cermat sambil mengawal sumber kewangan aku. Bila dah start kerja ini, mana saki baki duit yang ada itulah nak dibuat modal untuk membeli peralatan rumah, office seandainya aku ada meja sendiri. Tambah-tambah aku dah stay dengan orang luar yang mana mereka dah lama bekerja. Kiranya aku paling muda dalam rumah ini.

Baru-baru ini, aku sempat lawati TOKUYA, Arcoris Mont Kiara. Kalau nak tahu TOKUYA ini merupakan kedai serbaneka dari Jepun beb, dan buat pertama kali dibuka di Malaysia. Nak tahu apa menarik dalam kedai ini? Jom tengok!

google
Tadaa!! Inilah TOKUYA, kedai serbaneka di import dari Jepun. Menyediakan pelbagai barangan perkakas rumah, hiasan rumah, alatan dapur, alatan pejabat, barangan mandian dan macam-macam lagi. Ia lebih kurang macam DAISO, cuma bezanya kedai DAISO terletak dalam shopping mall manakala TOKUYA ini terletak di Arcoris Mont Kiara dalam hotel. Kalau nak tahu, TOKUYA ini juga merupakan kedai serbaneka yang pertama di buka di area Mont Kiara.

Aku paling pantang masuk kedai yang tak pernah aku masuk, tambahan pula barang yang dipamerkan merupakan barangan kegemaran aku. Asal masuk je pasti berjam-jam pilih barang. Mana taknya, tengok belah kanan cantik, kiri pun cantik, rambang mata dibuatnya. Pada mereka yang minat pada pinggan mangkuk seramik bolehlah datang ke sini. Pelbagai corak dan warna menarik yang korang boleh dapatkan.
Bukan itu sahaja, balang-balang kaca pun comel-comel belaka dekat sini, yang biasa digunakan oleh mak-mak kita guna dekat dapur untuk mengisi garam, gula, kunyit dan macam-macam lagi. Kalau buat bekas kuih raya pun menarik juga. Kalau aku datang dengan mak aku, jawabnya tidur dekat situlah tak keluar-keluar. Orang yang menunggulah dah tentu bosan.
Pada mereka yang suka akan kelainan, ataupun suka akan perabot yang berteraskan alam semulajadi, bolehlah cuba dapatkan perkakas dapur ini di TOKUYA, pelbagai jenis dan corak korang boleh dapatkan disini. Sesuai digunakan untuk seisi keluarga.


Hanya RM100 dah dapat borong macam-macam barangan, tapi tu pun rasa tak cukup puas shoppingnya. Mana taknya, kiri kanan, depan belakang semuanya cantik-cantik belaka. Balang kaca untuk isi kertas bintang pun turut terdapat di TOKUYA ini juga. Cawan dan gelas ala-ala ikea pun turut ada di sini juga. Semuanya korang boleh dapatkan dengan harga yang tak masuk akal! Aku sendiri borong cawan sampai 2.







Di TOKUYA ini juga, barang-barang yang dipamerkan bukan hanya untuk kegunaan didapur sahaja, malahan bagi mereka yang suka alatan kraftangan, seperti benang, jarum, gunting, bolehlah dapatkan barangan itu di sini. Benang ini sahaja korang boleh dapatkan dengan harga serendah RM7.50 sahaja. Hanya di TOKUYA! Di sini barangan semua diimport dari Jepun, kalau rasa-rasa nak bershopping ala-ala di negara Jepun, bolehlah kunjungi TOKUYA. Walaupun cashier nya orang negara kita. 

Selain daripada itu, alatan aksesori wanita dan lelaki juga terdapat di sini. Salah satu barangan kecantikan wanita yang boleh dapatkan di sini adalah manicure. Dimana korang boleh dapatkan dengan harga serendah bawah RM7.00 sahaja. Pelbagai pilihan warna menarik menanti anda! 


Inilah dalaman kedai TOKUYA, sekali melangkah masuk pasti dah rasa teruja. Dengan dekorasi yang menarik, susunan barangnya pun teratur memudahkan para pelanggan untuk memilih. Sewaktu perasmian hari itu, ramai juga pelanggan yang datang memberi sokongan. Boleh dikatakan semuanya keluar dengan muka gembira kerana dapat memborong barangan yang dihajati.

Dekat sini juga, korang boleh dapatkan barangan office mahupun perkakas sekolah di sini dengan harga yang berpatutan. Antara barangan office yang korang boleh dapatkan disini seperti organize box, note book, watch, pen, colour pencil, dan macam-macam lagi. Alatan permainan kanak-kanak juga turut boleh dapatkan di TOKUYA, Arcoris Mont Kiara.

Pada mereka yang tinggal berdekatan di Mont Kiara bolehlah lawati kedai TOKUYA, Arocirs ini. Orang yang jauh sudi datang, takkan yang dekat tak sudi menjengah. Yang pasti kedai TOKUYA, Arcoris Mont Kiara ini mampu menambat hati anda semua. Orang kata, sekali singgah pasti nak datang lagi punya.

Jom singgah, TOKUYA, Arcoris Mont Kiara

TOKUYA 
LG1-06&07, Arcoris Mont Kiara
Jalan Kiara, Mont Kiara 
50480 KL

Thanks you for reading!

4 comments:

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!