Beauty Review : Natta Cosme OST Original Pure Vitamin C20 Serum - Azwar Syuhada

Wednesday 13 August 2014

Beauty Review : Natta Cosme OST Original Pure Vitamin C20 Serum

Salam to all readers,

Masa untuk review produk kecantikan!! Teruja tak wahai anda sekalian? Lama rasanya tak review produk kecantikan, harini baru berkesempatan dapat review. Seminggu sebelum raya hari tu, Azwar ada dapat satu parcel dari Natta Cosme. Bila bukak parcel tersebut, cantik gila kotaknya nampak macam exclusive sangat. Orang perempuan kalau nampak benda-benda cantik ini, teruja dia lain macam sikit. (tak terkecuali diriku)



Dalam box ini ada barang kecantikan tersebut, iaitu OST Original Pure Vitamin C20 Serum. Azwar pun tak pernah pakai serum-serum ini. Seram sejuk jugalah nak mencubanya. Bila dapat memanglah seronok, tapi kurang faham cara nak menggunakannya. Sebab ada jenis serum yang orang lain pakai boleh diminum. Confused! Alih-alih, Azwar minta bantuan kak Momoy, tanya dia macam mana nak menggunakannya. Akhirnya, barulah faham. 

So, jom ikuti apa yang menarik mengenai produk ini;



See? Serum ini kaya dengan vitamin C dan pastinya semua orang tahu khasiat vitamin C? Betapa mudahnya sekarang untuk peroleh vitamin C pada kulit kita. Kesan penggunaan serum ini pun korang dapat lihat diatas. 

Keadaan penggunaan serum di tangan, senang terletak dan bila disapu ia berkilat-kilat begitulah keadaan bila pakai dimuka.

OST Original Pure Vitamin C20 Serum ini adalah dalam bentuk cecair tetapi ia bukan air. Perasaan memakai serum ini seperti letak "juice sunquick" dekat muka pun ada. Itulah perasaanku bila memakainya. Waktu yang sesuai memakai serum ini adalah pada waktu malam sebelum tidur.

Caranya? Lepas cuci muka, apply toner then pakai serum ini. Pertama kali pakai, rasa macam tak selesa seperti letak air gula dekat muka pun ada juga. Rasa melekit-lekit dekat muka. Mungkin, ini adalah salah satu sebab mengapa serum ini digalakkan dipakai pada waktu malam. Ini kali pertama Azwar pakai serum, jadi baru tahulah macam mana bentuknya.

Bila bangun pagi Azwar nampak perubahan yang memuaskan hati, seperti kulit muka menjadi lembab dan licin jika nak dibandingkan dengan sebelum ini. Setelah dapat hasil yang memuaskan, Azwar meneruskan lagi menggunakannya dalam masa 2 minggu. Hasilnya, bintik-bintik hitam yang terdapat dekat muka Azwar pun semakin pudar. Produk macam inilah yang Azwar cari selama ini. Tujuan utama penggunaan serum ini sudah semestinya untuk mengekalkan kecantikan. Bila semakin cantik, pasti keyakinan diri turut bertambah. Bagi mengurangkan rasa lekit-lekit dekat muka, apply lebih sikit toner dekat muka. 


Product Name : OST Original Pure Vitamin C20 Serum
Retail Price : RM99 (30ml)
Where to purchase : Natta Cosme Website

Seandainya anda semua membeli serum ini sekarang, anda boleh mendapatkannya dengan harga RM79.20. Hanya layari website Natta Cosme.

p/s: Terima kasih Natta Cosme kerana memberi peluang pada Azwar untuk memperkenalkan produk ini.  Produk serum yang super power and the best! Thanks you so much!

10 comments:

  1. peh, skng ni semua pkat2 pakai serum..

    ReplyDelete
  2. wah2..kulit gebusssss la pasni kan.. :)

    ReplyDelete
  3. cair sgt kan serum dia..kena cepat2 usap2 kat muka lepas drop la tu kalau tak menitik2 ..rugiii..hehe

    ReplyDelete
  4. phewit.. next produk please hahaha xoxo..

    lawa la kak ton pasnie yeee

    ReplyDelete
  5. Tak pernah pakai serum segala bagai ni.

    ReplyDelete
  6. mama tak berani guna serum ni... hihi..

    ReplyDelete
  7. Iols suka product Serum merom ni :)

    ReplyDelete
  8. Salam azwa

    wahhh... berkesan kat dear
    dan wahhh lagiii. siap ada sponsor nih

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!