The Best Tarian !! - Azwar Syuhada

Tuesday 22 January 2013

The Best Tarian !!

Assalamualaikum ..

Tahu tak , apa itu tarian zapin ?? Tarian zapin merupakan sejenis tarian rakyat melayu tradisional .Tarian ini diilhamkan oleh peranakan Arab dan dikatakan berasal dari Yaman . Zapin telah mengalami pengubahsuaian dari segi bentuk dan ragamnya yang ternyata lebih tradisional sifatnya .

Okay , blog ini bukan blog SEJARAH !! Sebenarnya , point entrynya di sini hanyalah , nak tunjuk sikit pengalaman aku berzapin masa Form 4 . Harap maklum !! Kiranya  sekeras-keras aku ini pon , aku dapat buktikan yang aku ini juga pandai menari . hahahah...






 geng tari menari

bestfriend syira dan Hanum 


p/s : Horayyyy !!! Ini entry ke-21 aku rupanya . Punya lama menunggu gambar di upload tahu tak !! Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Tarian Zapin bolehlah KLIK SINI .




5 comments:

  1. waaa akak berbakat dalam tarian rupanya. lainlah saya macam kayu, takpandai menari. hahah XD

    ReplyDelete
  2. dlm bnyk2 tarian, zapin adalah 1st choice akak.. suka bila dapat ikut rentak&langkah zapin nih.. ^_^

    ReplyDelete
  3. berbakat dalam tarian ye :D
    good luck :D

    ReplyDelete
  4. pewwwitt....pndai menari rupenye...

    ReplyDelete
  5. tarian zapin ni drp Johor. ina pun pnh menari tarian zapin ni..

    ReplyDelete

Assalamualaikum , terima kasih kerana berkongsi pendapat dan juga luahan rasa , moga memberi manfaat buat kepada kita semua .. !!